סמנכ"ל משרד הבריאות התפטר בשל מחלוקת עם השרה גרמן

    דוקטורס אונלי No Comments on סמנכ"ל משרד הבריאות התפטר בשל מחלוקת עם השרה גרמן
    10:04
    12.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on אין בושה: הסיע שב"חים באמבולנס וטען: "בדרך להציל חיים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתון הכלכלי "דה מרקר" מדווח היום, כי ד"ר טוביה חורב, הסמנכ"ל הבכיר לתכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות, הודיע על התפטרותו. ד"ר חורב הודיע לשרת הבריאות ולהנהלת המשרד כי יסיים את תפקידו ב-1 בנובמבר. לדברי העיתון, הסיבה היא "חילוקי דעות אידיאולוגיים עם שרת הבריאות גרמן בנוגע להמלצות הוועדה לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בכל הקשור לביטוחי הבריאות".

    ד"ר חורב מונה לתפקידו לפני חמש שנים וחצי. הוא מומחה וחוקר בתחום המדיניות החברתית ומדיניות הבריאות.

    מיד עם פרסום המלצות "ועדת גרמן" הביע ד"ר חורב את התנגדותו להמלצה לפיה ביטוחי הבריאות המשלימים יפוצלו בעתיד לשלושה רבדים (במקום שניים כיום). כל מבוטח יוכל לרכוש רק את הרבדים בהם הוא מעוניין. לצד זאת, יווצר רובד ביטוחי בסיסי אחיד שיימכר בידי חברות הביטוח המסחריות והביטוח המשלים של קופות החולים.

    "דה מרקר" מסר, כי באפריל שלח ד"ר חורב, יחד עם הסמנכ"לית לפיקוח על קופות החולים, רויטל טופר חבר, מכתב לגרמן ולחברי הוועדה שבו מתחו השניים ביקורת על ההמלצה המסתמנת. הם הדגישו, כי "לא ברור מהי מטרת ההצעה ואיזה כשל שוק היא באה לפתור" והצביעו על סדרת כשלים שהמלצה זאת תיצור, מבלי לפתור את בעיית כפל הביטוחים. כמו כן הדגישו השניים, שהשינוי המומלץ דווקא יביא לייקור בפרמיות הביטוח הרפואי.

    ד"ר חורב אישר לעיתון כי הוא מתכוון להתפטר אבל סירב לספק הסבר לסיבות שהובילו אותו לצעד זה, "כל עוד אני עדיין בתפקיד". העיתון מסר, כי גם המנכ"ל הקודם של משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו, התנגד לרפורמת שלושה הרבדים המומלצת בתחום ביטוחי הבריאות ואף הזהיר מפניה. שרת הבריאות אמורה להעבירה באמצעות חקיקה ראשית, אבל עלולה להיתקל במסלול הזה בהתנגדויות וביקורת בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ובהתנגדויות קופות החולים.



    0 תגובות